tirsdag den 15. oktober 2013

Chokoladescones

LÆKRE SCONES MED CHOKOLADE


Har længe gået og vil prøve at bage nogle scones, det var bare med at finde den rette opskrift som så god ud :) Og det synes jeg den her gjord og vil rigtig gerne dele den med jer. Så nu er der en helt masse scones til ferien sammen med drengene.



OPSKRIFT

30-40 små eller 15-20 størrer. Jeg fik 33 ud af den her potion og brugte et glas på 5,5 i diameter 

500 g mel (8,3 dl)
65 g rørsukker 
2 tsk vaniljesukker 
3 tsk. bagepulver 
125 g blød smør
2 store æg
1½ dl vand
1 dl mælk 
150 g chokoladeknapper 100 g er også fint 
1 æg til pensling 

FREMGANGSMÅDE:

Rør sukker med smør og vanilje. Tilsæt et æg af gangen og rør det godt sammen. 
bland mel med bagepulver og hæld det i lidt af gangen skiftevis med mælk og vand. Tilsæt chokoladeknapperne. Når det hele er rørt sammen til en dyk, næste bolledej stilles det på køl i 30 min. 
Når der er gået de 30 min tager du dejen ud på bordet og med lidt mel og ælter det sammen til det ikke klistre for meget, så det er til at rulle ud med en kagerulle, dejen skal ca. være 2 cm tyk Tag et glas på ca.5,5 cm i diameter og tryk bollerne ud og sæt på en bageplade og pensle dem med pisket æg. Bag dem i ovnen på 180 i midten af ovnen til de er gyldenbrune ca.12-15 min. 


2 kommentarer:

  1. sabine møller poulsen12. marts 2014 kl. 07.40

    det er de bedste scones ! har allerede bagt dem mange gange herhjemme, og de er et stort hit ! mums !

    SvarSlet
    Svar
    1. Det glæder mig at høre, synes også selv de er super gode :)

      Slet