fredag den 11. oktober 2013

Den grønne suppe

DEN GRØNNE SUPPE


Suppen lever helt klart op til sin farve og så er den lækker cremet i konsistensen. 

Utrolig nem og hurtig suppe på ingen tid og så smager den fantastisk. Til har jeg lavet nogle rugbrøds stave som jeg har ristet på en pande. 

Det du skal bruge til suppen er

1 porre hakket
500 g broccoli små buketter
50 g spinat
1 løg hakket
2 fed hvidløg 
9 dl. grønsags bouillon                             
salt
peber

FREMGANGSMÅDE:

Hak løg i tern og porrer i ringe.
del broccolien i små buketter
snit hvidløg i små stykker.
Svits løg,porrer og hvidløg i en gryde i 5 min. tilsæt grønsags bouillon og der næst spinat og broccoli. Lad det simre ca. 10-12 min. Kom det hele op i en blender, hvis ikke så en stavblender kan også gøre det. Blend det hele sammen og hæld tilbage i gryden og varm op i ca. 5 min. smag til med salt og peber. 

                                       
                 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar