søndag den 6. oktober 2013

Hygge


Eftermiddags hygge




Lige lidt eftermiddags hygge med latté og en kransekage småkage. Efter en hyggelig dag over på skovbakken for at tage billeder af familier, er det nu meget hyggelig at komme hjem igen og hygge her på en søndag :) 

Min kransekage/småkage mislykkedes lidt i formen da jeg ikke helt havde den mængde marcipan jeg skulle bruge i opskriften, men de smager nu stadig lækkert og af kransekage :D 

Opskriften er 

250 g ren rå marcipan, hvis du ønsker de ikke skal flade så meget ud så tilføj omkring 350-400 g 
100 g sukker 
100 g æggehvider  

Sukker og æggehvider blandes sammen i en skål og må gerne stå i 15 min ca. til sukker er opløst. Smuldre marcipanen i en skål og hæld æggemassen i lidt af gangen og rør med en gaffel.  

Kom massen op i en sprøjtepose eller en alm. frysepose og sprøjt ud på en bageplade med ca. 4-5 cm mellemrum. Bag dem til de er gyldenbrune på 180 grader.





Fald over det her småkagefad i Fakta til 79,-  og måtte bare eje det. 
De havde den vist i to udgaver, en som var mere pink/lyserød vist, men kæresten synes at det ville bliver for tøset hvis jeg tog den :) 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar