søndag den 6. oktober 2013

Kokos bomber

Kokos bomber



Det her er helt klar mine yndlings kokostoppe, normalt er jeg ikke så meget til kokostoppe med de her er så lækre sprøde udenpå og bløde indeni at man hurtig kan guffe et par stykker af dem i sig :) 

Har kommet lidt chokolade på toppen da jeg ikke havde nok til at dyppe bunden på dem, så der kom bare  lidt over dem i en fart med det som jeg lige havde :) 

Opskriften er meget simpelt :

50 g smeltet smør                                         
2 æggehvider                                                               
85 g sukker                                                      
1 tsk vaniljesukker                                          
200 g kokosmel                                              
                                                                                                 
                                                                                                                                                               
FREMGANGSMÅDEN: 

vaniljesukker, sukker og kokosmel røres i det smelte smør. Tilsæt et æg ad gangen. Når du har rørt det godt sammen  må det godt stå og trække 10 minutter så er det lidt nemmere at forme med en ske på bagepladen. Du kan også forme dem til mindre, så det bliver små kokostoppe, de skal bare være lige store og høje så de får ens bagning :) når jeg har kommet dem på bagepladen former jeg dem lige til med fingerne som jeg har dyppet i vand så det lidt nemmere og de klistre ikke så meget. Bag dem midt i ovnen på 180 grader i ca.20-25 min til de er gyldenbrune.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar