lørdag den 19. oktober 2013

Øllebrød

ØLLEBRØDDET ER SAT OVER!

I dag fik jeg lyst til øllebrød, eller det fik jeg faktisk i går, så måtte lave det til morgenmad. Har altid elsker øllebrød, fik det tit som lille med flødeskum og sukker på. Alle er ikke så vilde med det og rynker næse, men jeg spiser det med stor behag :) Så jeg er heldig at drengene her hjemme også vil spise det sammen med mig :) 





Jeg plejer at sætte øllebrød i blød aften før med lidt sukker, men fik ikke lige nået det i går, men det gør endelig ikke noget. Man kan sagtens lave det om morgen også.


HAR ALTID ELSKET ØLLEBRØD, MANGE ER IKKE VILDE MED DET, MEN JEG ER HELT TOSSET MED DET OG SÅ LIGE MED EN KLAT FLØDESKUM PÅ :P 

EN POTION TIL 2-3 PERSONER SKAL DU BRUGE 

6 SKIVER MØRK KERNEFRI RUGBRØD 
6-7 DL VAND 
4-5 SPSK RØRSUKKER 
LAKRIDSRODSPUVLER 
FLØDE TIL FLØDESKUM 

FREMGANGSMÅDE 

  • SMULDRE RUGBRØDET I SMÅ STYKKER I EN GRYDE 
  • TILSÆT VANDET 
  • BRING DET I KOG OG SKRU NED SÅ DET KAN STÅ OG SIMRE 
  • LAD DET SMÅSIMRE I 15-20 MIN TIL BRØDET ER GODT UD OG BLEVET TIL EN GRØD
  • PISK LIDT FLØDE 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar