lørdag den 5. oktober 2013

Tyrkisk Pide m. tomat salat

Tyrkisk Pide


Er så heldig at jeg kender en sød tyrker som hedder Sona som indimellem lavede Pide, hvor fra jeg lærte at lave det. Vil aldrig kunne lave dem lige så gode som hendes men klager hellere ikke over min version :) 
Jeg kan godt lide en hurtig og lækker tomatsalat til.
Jeg sørger altid for at lave et par stykker ekstra så der er til frokost dagen efter ellers har jeg en søster som altid plager om at jeg skal gemme noget til hende :) 
Tror jeg en dag skal holde pide aften med hende og vise hvordan de laves :)




I dag vil jeg forsøge mig med en Rødbede salat til som man også vil kunne finde i min blog. 

Dejen er en simpelt pizza dej 

25 g  gær 
2 dl  vand 
1 spsk. olivenolie eller solsikkeolie 
300 g mel ca. 5  1/4 dl
½ tsk salt  




Jeg køber det her ost som jeg skærer ud i små stykker og blander med hakket persille. 
Osten har en meget cremet konsistens og kan godt være lidt træls at skære i tern. Hvis man vil have noget bedre ost kan man tage i de der special butikker som har feta på blok, men det her er bare den hurtig, nemme og billige version, synes faktisk det smager udmærket. 

Man kan også lave en lækker kødsovs og fylde i, der skal bare ikke være for meget væske, da brødet bliver lidt slasket og træls at folde sammen og vil løbe ud når du bager piden.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar