mandag den 24. marts 2014

Fastedag nr. 3

Så blev det fastedag nr.3 efter en weekend med lidt hyggesnolder og god mad. 



En ny start på ugen og det blev med fastedag nr.3 og er begyndt at kunne lide det og kæresten klager hellere ikke :) 
Er mere begyndt med at se hvad jeg har i køkkenet og så bruge det jeg har og regne ud på hvor mange kalorier der er i min samlet ret. Vil rigtig gerne at der bliver indtaget noget fiber om morgen så maven har lidt at arbejde med i løbet af dagen. Og så får jeg lige sneget lidt protein ind + frugt og grønt. 

Morgenmad (253 kcal) 

1 Knækbrød (der er 50 kcal i 1 stk på 15 g)
50 g æble ca.½ stk 
63 g æg, 1 æg 
100 g gulerod 
100 g honningmelon 
6 g mandler, ca. 6-7 stk 


Endnu engang kiggede jeg i skabe og køleskabet og så hvad jeg havde af spændende ting og fik bikset den her super lækre fyldig suppe sammen med kylling og en masse grønsager 

Fyldig kyllinge-asparges suppe 
( I alt: 499 kcal, pr.person: 256 kcal )



½ hønse bouillon 
3 dl vand 
100 g gulerødder 
100 g ærter 
100 g blomkål 
270 g asparges + vand ( det er en dåse fra Netto) 
237 g kyllingbryst ( ca. et mellem stykke ) 
10 g Majsstivelse + 3-4 spsk vand til at røre det op med 

Skær guleroden i små tern og blomkål i små buketter. Skær kyllingen i små tern og steg i en gryde til det ikke er så råt mere. Tilsæt vandet var aspargesene og vandet med hønse bouillon og lad det simre i 8 min. Tilsæt gulerødder,ærter,blomkål og asparges og lad det simre i 10 min. Rør majsstivelsen op med vand og hæld det i suppen mens det simre og lad det simre videre i 3 min. Det potionen i 2 så der er 250 kcal til hver. Du kan også fryse noget af det ned. 

2 kommentarer:

  1. Hvor ER det bare nogle lækre opskrifter!! Jeg må da virkelig igang med den kur nu når du gør det så nemt at diske op med en masse lækre og nemme opskrifter! Men lige et spørgsmål, hvordan beregner du kalorierne?? Måske du en dag kunne have lyst til at gæsteblogge på min blog?

    SvarSlet
    Svar
    1. Synes også de er fantastisk gode, man tænker næsten ikke over at det er "kur" :D
      Jeg har sådan en beregner som jeg bruger og så sætter jeg bare hovedet i blød :)
      Det vil jeg rigtig gerne :)

      Mvh. Sidsel

      Slet