mandag den 28. april 2014

Pizza

Ying & yang vegetar pizza 

Man behøver ikke altid at overøse sin pizza med kød for at den skal smage godt! Selv en vegetar pizza kan smage himmelsk. Ofte fortrækker vi hellere det frem for dem med kød når det er hjemmelavet. Synes det er hyggeligt at sidde med sin egen lille/mellem/store pizza efter hvor sulten man nu er :D Man kan dele den i 2 som jeg har valgt at gøre her da jeg synes begge sider smager fantastisk. Dog hælder jeg nok mest til den med pesto, hvilket kæresten faktisk også gør :) 


Pizzadej 

3 dl lunkent vand 
25 g gær
8 dl mel, (du bestemmer selv hvilken meltype, gerne noget italiensk af en art for at gøre den lækker )
1 tsk salt 
2 spsk olivenolie 
1 tsk sukker 

Rør gæret ud i det lunkent vand og tilsæt olivenolie 
Bland alle de tørre dele sammen og rør det ud i gæret. Tag det ud på bordet med lidt mel og ælt dejen fin og glat. Sæt dejen til hævning til den bliver dobbeltestørrelse. Tag den ud af skålen forsigtig, du skal helst ikke ælte for meget i dejen da den bliver sej at rulle ud. Sørg for du har godt med mel på bordet når du ruller den dej tynd. Jeg fortrækker en meget tynd bund. 
Du kan bage din pizza på en pizza sten eller kom din pizza på en brænd varm bradepande og bager den i ca. 15-20 min til kanterne bliver sprøde. 

Den ene halvdel har jeg kommet pesto, revet parmesanost, bøffelmozzarella og cherrytomater på og den anden halvdel har jeg lavet min yndlings tomatsovs, revet parmesanost og bøffelmozzarella. 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar