torsdag den 31. juli 2014

Vandmelon is

Lækre sunde vandmelon is
Her kan alle vist være med på banen børn som voksene. Nemme og lækre vandmelon-is og sammentiedig sunde. Det er meget simpelt at lave, dog kan chokoladen godt drille lidt, hvid der kommer for meget vand fra melonen ned i den smeltet chokolade. Man kan vælge et højt glas at smelte sit chokolade i og som passer til du kan dyppe melonen hurtig ned i, hvor du forinden lige har duppet melonen med køkkenrulle for vand og så vende den i hakket nødder. Man kan også bruge en pensel at smøre det på med, men så kan du risikere at der kommer vand fra melonen ned i chokoladen og den vil drille og klumpe. Det var den fejl jeg kom til :D Men det lykkedes mig nu af lige vel at få chokolade på dem alle, selvom det drillet. 

Jeg lavede to forskellige slags melonis! Den med chokoladen og nødder, og så den her hvor jeg blendet vandmelonen til puré og kom lidt friske blåbær i isformen og så hældt vandmelon i og så i fryseren nogle timer til de er blevet til is.

2 kommentarer:

  1. De ser super gode ud...
    Det vil jeg prøve :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Kan også sige de smager fantastisk og så de også sunde + at børnene elsker dem :)
      Man bliver meget overrasket over hvor is agtig melonen er når man spiser den :)
      Mvh. Sidsel

      Slet