lørdag den 12. november 2016

Hjemmelavet rødkål


Med hjemmelavet rødkål kan du lave den lige som du ønsker den.       Jeg har altid haft svært ved at finde en i supermarkedet som fald i min smag ellers så har jeg ændret på den.
Denne her rødkål er velegnet til mortens aften og juletiden hvor den godt må være lidt mere sød. 



Hjemmelavet Rødkål
1,0 ltr 

1 kg rødkål 
1 tsk smør
6 spsk ribsgelé 
½ dl eddike 
3 spsk rørsukker 
4-5 spsk brun farin 
knsp. salt 


  • Snit kålen i tynde strimler eller små stykker.
  • Varm en stor gryde om og kom smør i og svits rødkålen af i 5 min, mens du rør godt rundt. 
  • Tilsæt rørsukker, brunfarin, salt, ribsgele og eddike.
  • Bring det op at koge og skru lidt ned for det igen, lad det stå og simre mens du rør jævnligt i det i ca. 30-45 min eller til kålen har den rette konsistens og bid som man nu ønsker den.
  • Smag rødkålen til om den evt. mangler mere sødme osv.
  • Skold et stort glas, skyl det evt. med atamon.
  • Hæld den varme rødkål på glasset. 
  • Opbevar gerne det på køl eller et køligt sted.  



 






Ingen kommentarer:

Send en kommentar