tirsdag den 8. oktober 2013

Jordskokmos m. fisk

JORDSKOKMOS M. FISK



Og i dag stod den i fiskens tegn og blev jordskokmos m. tun. 
Ikke lige så tit jeg har brugt jordskok eller har faktisk aldrig brugt det før, så det skulle da lige prøves. Og så lige med kantareller/persille og en lille styk bacon på toppen :) 

INGREDIENSER 

1 kg kartofler 
500 g jordskokker 
1 dl madlavningsfløde 
25 g smør
salt og peber              


FREMGANGSMÅDE:
Jordskokmos: Skræl kartofler og jordskokker og skær dem i skiver. Kom dem i kogende vand og kog dem møre i ca. 10 min. Hæld vandet fra og damp dem tørre. Mos grønsagerne i gryden med fx en kartoffelmoser. Tilsæt fløde lidt ad gangen sammen med smør, salt og peber. Smag til og hold jordskokmosen varm.
Fordel imens baconen i en tør, kold pande og steg det ved kraftig varme i ca. 5 min. Vend det af og til - det skal være sprødt og gyldent. Lad det dryppe af på fedtsugende papir.
Tør panden af og lad halvdelen af smørret blive gyldent i panden. Steg svampene i ca. 4 min. Tilsæt persille, ½ tsk salt og peber og tag det af panden. Lad resten af smørret blive gyldent i panden. Drys fiskestykkerne med resten af saltet og peber og steg dem ca. 3 min. på hver side.





 Ved serveringen: Anret mosen på varme tallerkener, fordel lidt svampe omkring mosen
 og læg fisk og bacon på toppen. Server straks :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar