fredag den 25. april 2014

Arme riddere

Varme sprøde arme riddere 

Min mor lavede ofte de her lækre sprøde karameliseret stykker brød kaldes arme riddere til mig og min søster da vi var yngre. Jeg elsker dem og de får mig til at tænke tilbage til de hyggestunder vi havde med dem. De kan laves både som morgenmad med også en lille aftenshygge snack. De er super hurtig og nemme at lave hvis man har lidt brødrester til at ligge. 



Arme riddere 4 stk 

4 skiver franskbrød 
1 tsk stødt kanel 
6 tsk sukker 
smør til at smøre på brødet og stege dem i på panden 

Kom et jævnt lag smør på begge sider af brødet og bland kanel og sukker sammen og drys det på begge sider af brødet. Steg dem på en pande med smør. Hold godt øje med dem da det lige pludselig går stærkt og sukkeret kan brænde, så smager de ikke så godt :) 
Men når de er fine gyldenbrune på begge sider er de færdig. 

 Futte kunne nemt have spist en tror jeg :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar