søndag den 13. juli 2014

Blåbær/brombær rosetter

Sprøde blåbær/brombær rosetter 
 Jeg kan godt vågne og tænke, hvad skal jeg bage i dag, det sker rimlig ofte og i dag havde jeg lyst til en god småkage til kaffen. Og det er nu ikke fordi der vrimler med småkager her på min blog, udover julesmåkager. Men det jo ikke jul, selvom de sikkert også kan bages til jul de her småkager :) Fik bagt en super lækker småkage og med noget af mit hjemmelavet syltetøj kom i brug her, som jeg lavede for ikke så lang tid siden som kan findes (her)


Blåbær/brombær rosetter (ca.45-50 stk)

175 g blødt smør 
100 g flormelis
1 æg
1½ tsk. vaniljesukker
1 tsk. citronsaft 
250 g hvedemel 
marmelade efter eget ønske ( her er brugt Blåbær/brombær)

Kom smør, flormelis og æg i en skål og pisk til det er ensartet. Tilsæt vaniljesukker, citronsaft og mel, og rør det godt sammen til det er fin og jævnt. 
Fyld dejen i en sprøjtepose med en mellemstor stjernetyl str. ø 9mm og sprøjt dem ud på en bageplade med bagepapir, der må godt være lidt mellemrum mellem dem. Kom en lille smugle marmelade ned i midten. Bag en plade af gangen på 190 grader i ca.10-12 minutter, til de er blevet lidt gyldenbrune på toppen, men hold godt øje med dem så de ikke brænder på. Lad dem køle af på en bagerist inden de pakkes ned i en tætlukket dåse. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar